04 September 2008

sudah sampai masenyer....

salam semua... maaflah bwat anda tertunggu-tunggu... hehehe.... byk gak pengalaman yang nak dikongsi.... sebelum 2, masih belum terlambat rasenyer nak ucap selamat menyambut ramadhan al mubarak....

fuhh... lega rasenye dapat lupekan seketika pasal outdoor... bukan lupe ape pon... cme dapat rehat setelah en hisyam bagi cuti... hihihi... best la pgi kenyir... xsangka mcm 2 rupenyer...
seminggu sblm tarikh keramat 16hb, kami sibuk mencari barang2 keperluan yang perlu dibawa ke sana... xkire la barang individu mahupun barang untuk camp... pernah satu malam kami kena marah dengan camp kom kami en shariman... dy kata kami ni bwat kerja xrujuk fasi... tersentak kami semua... nak tak nak kami diam je lah... memang salah kami pon.. hehehe... sehari sebelom kami ke kenyir kami telah dikuarantin di stor outdoor recreation... best jgak rasenye dapat berkumpul ramai2... pada malam tersebut kami loading brg naik ke atas lori... penat la jgak... maklum ah... ade ramai pasu2 yang sudah ditabur baja... paginye plak kami berkumpul... paling geram, pagi2 lagi da kena 'exercise'... mane blh tahan beb.. saya xkesa la kene bnda 2 semua... kalo nak bagi pon... tggu la lepas sarapan kew... hehehe... lepas settle semua, kami bertolak menaiki 3 buah bas... jaoh jgak la perjalanan...

sampai2 je di jeti gawi kami terkejut... hujan lebat berserta ribut... kelam kabut kami dibuatnya... habis barang2 kami basah.. ni mgkin berpunca drpd kelalaian salah seorang drpd peserta kem.. hamba Allah ni blh lpe nak bgtau tentang keadaan cuaca di tasik kenyir... tapi 2 semua xpenting bagi sy.. ape yang penting ialah persiapan mental ngan fizikal untuk ke sana... kite xspot pon kejadian alam 2 akan berlaku...so, kte harus ready... pelajar diploma ditempatkan sementaara di jeti cargo.. di sana kami diminta utk mendirikan khemah pusat sementara bagi menantikan hari siang... dah siap semua... kami dapat rileks sementara... kemudian kami mendapat denda,... masya Allah... pagi2 bute kami berendam di tasik.. sejuknye...hanya Allah yang tahu.... pada keesokan harinya kami bersiap untuk memindahkan brg2 ke pulau poh... di sana adlah tempat perkhemahan kami yang sebenar... saya dengan wan bola yang smpai sane dulu... bagi peserta dip la..hehehe... kami 2 orang mengangkat brg2 dr dalam bot dan terus ke tapak camp... time 2 mmg penat... rase nak lari je dr bwat sume 2... da la kene angkat brg... pastu kene bwat khemah pusat plak... hui... xtahan rasenye... ahhh.... lupekan je semua penat ni... orang lain pon penat gak.. kalo bwat same2 xdela rase sgt penat 2... bisik hati kecilku... aku meneruskan aktiviti ku... setelah matahari btol2 berada terpacak di atas kepala... barulah khemah pusat didirikan... hbs kudrat pada mase tu...setelah selaesai makan tga hari danb solat zohor... aku meneruskan xtvt kump.. aku diminta utk bwat camp craft..... penat jgak nak siapkan wiring n mcm2 lagi... mlmnye sesi posmortem diadakan... ramai jgak dikalangan aku dipaksa meminum air kunyit... haha... lawak rasenye... tapi aku plg bengang aku pon kene gak... nak kate ngantuk... aku stay fokus kat fasi yang bertugas...emm... manusia2.... aku plg sedih dan kecewa ketika xtvt kayak... time ni la fasi nak merajuk... dah kami kene kayak sendiri... xsyok lgsg wat xtvt sndiri... xtau ape sala kitorang smapi fasi sendiri ungkit tragedi sebelum 1st camp kami... ahhhhh... xlarat nak ingat kisah lama... bagi aku... yang dah ,lepas biarkan berlalu...

nak cter time survival plak... time ni la aku dapat curi tido... tp 2 pon kejap je... malam kene sentri... yang perempuan asyik tido jer... xkire ah siang ke malam kew...geram gak... tp aku biarkan jer... lagipon kan kaum adam kene jage kaum hawa.. biarkan dorang berehat.. hehehe...

malam bbq plak... aku btol2 terkejut ma... xsangka sdare shariman perngai camtu... hahaha... terkinja2 cam dak skola.. hehehe... tapi malm paling happening la... esok paginye aku pengsan... ade gak tanye kat sdare hafiz nape tetibe pengsan... dy cakap 'kamu byk bekerja kot... sampai kurang rehat time survival'... aku pk2 btol gak... huhuhu... xlarat la.... macam sorang je bwat keje dalam kump... ibarat aku ni biro2 khas,.. semua keje kene bwat... wiring,pasang khemah, n mcm2 lagi... kan senang kalo di agih2 kan ikt biro msg2...tapi 2 semua da lepas...yang penting sekarang dapat rehat dan smbut ramadhan al mubarak... hehehe....

1 ulasan:

~izHa ChiCkY NunU~ berkata...

woit........ mane der asyik tdo......
mlm ak sentri gak k................

uitm

uitm